låt oss skapa den bästa av världar

I denna måndagskänsla, är det fint att skapa en positiv amtosfär. Att välja leendet istälet för nedåtgående mungipor när jag möter min omvärld.
Istället för att säga något trist och surt bakom ryggen på någon borde jag kanske välja att se vad han eller hon har för positivt och säga det.

Det här är det enda livet vi har, här på jorden. Kanske dags att välja glädjen idag? I sverige, nu, idag lever de flesta en ganska dräglig tilvaro. Visst delar vi många en oro för olika ting. Pengabekymmer, konflikter, vantrivsel på jobb, kanske inget jobb alls, depp, sorg, sjukdom och allt annat som kan få ner vårt humör.

Men då är det bra att lyfta blicken och tänka efter på vad man har att faktiskt vara tacksam över. Den känslan ska jag försöka bära med mig idag. Bort med oron för framtiden och det svåra som kan finnas där. Jag lever nu och har en oändlig mängd att vara tacksam över.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0