ljuset som bär

en ljus morgon och jag ska försöka bära med mig det här ljuset idag, i mina möten med min omvärld. fastän jag inuti mig känner en viss oro och sorg, så måste ljuset segra idag.

Möten är  och ibland konfliktfyllda. Mina tolkningar överrensstämmer inte alltid med hur, den personen jag talar med, tolkar eller läser av mig. måste tro gott, men ändå reagera vid felaktigheter. Ingen vinner på att man förhåller sig tyst och avståndstagande vid en konflikt. Det är okey att reagera, men frågan är hur vi reagerar? Behöver vi knäppa den andre på näsan och få honom/henne att må ännu sämre? tror inte det.

Men då behöver vi ljuset, mer än någonsin. Låt ljuset från din själ, lysa upp dina ögon och dela med dig av det goda ljuset, den goda energin. Tänk kärlek och glöm missunnsamhet.

svårt

men nödvändigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0