decembermorgon

Måndag morgon och jag ligger i sängen med kaffe och.... GP på webben.. Dagens ilandsproblem är ett faktum. Så mycket mer omständligt att scrolla än att bläddra sig igenom morgonens nyheter. Jag tar liksom inte till mig dem på samma sätt och framförallt så hittar jag inte bland artiklar och vad som är nytt och vad som är gårdagens. Är man vanemänniska eller?
Måste snart in i duschen. Det känns skönt att betygen är satta och egentligen går de här sista dagarna bara på tomgång fram till den 22. Längtar till ledighet och julefrid.

Städat klart i helgen och idag ska det inhandlas gran och pyntning blir till kvällen. Först måste de sista klapparna inhandlas och det känns alltid en smula oroligt. Otillräckligheten är ett faktum och mörka tankar om de ensamståendes vedermödor mörkar mitt sinne för en stund.
Den ensamma är dock stark och gör vad hon kan. Måste klappa mig på axeln lite oftare och tycka att jag är bra. Särskilt när tonårssonen är alltför grinig och jag låter mig påverkas alltför starkt av stämningen i huset. Önskar ibland att jag inte alltid hade tentaklarna ute. Det vore så mycket lättare, men kanske så mycket tråkigare. Vem vet?

Borde skriva om handbollsmatchen och motståndarlagets tränare som uppvisade all möjlig brist på vuxenansvar när han var tyken mot domare och våra grabbar... och dessutom tillät sina spelare att bete sig riktigt illa. Inte konstigt att en del ungdomar brister i respekten, när förebilder beter sig som idioter. Vill skriva mer om ämnet, men det får bli annan dag.
Tiden är knapp och hund ska ut innan jag skrapar fram rödvolvon under snö- och istäcket och beger mig till det ställe som ger mig lön varje månad,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0